Srpen 2008

O výjimečné cestě

29. srpna 2008 v 12:31 | admin |  O PROJEKTU
Vítejte na webu, který mapuje pokus o zdolání 300 km na kolech - nonstop bez spánku. Lze to dokázat? Podaří se dojet až do cíle? Za jak dlouho se to dá ujet a zda vůbec. Trasa vede z podhůří Jeseníků až do Brna. Na cestu se vydáváme dva přátelé - Jindřich a Michal Kosmonaut. Vyrážíme v sobotu ráno (30.08.08) v 5:00. Start bude v malém městečku Hanušovice. Trasa vede přes lužní lesy u Litovle, kolem tichých ramen řeky Moravy, majestátnou Olomouc, kolem Baťovských domků ve Zlíně, jižně položené Uherské Hradiště a chleba se bude lámat na 200km ve Veselí. Zde bude bod zlomu. Pokud to dokážeme tak budeme pokračovat směrem na Brno. To už bude pravděpodobně noc. Odhadovaný čas v sedle kola je 25 hodin! Cíl je v Brně na Mendlově náměstí v pivovarské hospodě. Nejsme trénovaní sportovci, ale chceme to dokázat a sáhnout si na dno. Dokážeme přejet celou Moravu nonstop?
Víme, že nebudeme první ani poslední, kteří se vrhnou do tohoto dobrodružství, ale přiblížíme tuto věc i pro Vás, kteří s námi nepojedou. V teple a pohodě budete moct sledovat celý pokus prostřednictvím on-line zpravodajstí zde na webu. Můžete se tedy dozvědět, co cesta s lidmi udělá, kolikátý kilometr je zlomový, kdy už to opravdu přestává být sranda a kdy to sranda teprve začíná být (=stav apatie:).
Držte nám palce.

On-line zpravodajství

29. srpna 2008 v 12:30 | admin |  ON-LINE ZPRÁVY
Zde můžete sledovat přímý přenos z cesty. On-line zprávy se zde budou objevovat od sobotního rána (30.08.08) a to od 8:00 - ??. Dozvíte se, kolik kilometrů už je ujeto, co se děje, kde nastaly problémy a neočekávané zvraty.
ZPRÁVY ON-LINE:
05:29 Jindřich
Vstali jsme před pátou, moc jsem toho mezi startujícími lokomotivami a místním diskem nenaspal, ale jsme připraveni vyrazit. Tak držte palce, jedeme z kopce! :-)
05:38 Michal
Drsná noc na tvrdé nádražní lavici, před usnutím mi cikánka dala fosforeskující kroužek pro štěstí, tři opilci nás v průběhu rána mírně atakovali. Naspal jsem více než Jindřich , ale taky nic moc. Pomalu začíná svítat a my vyrážíme.
06:36 Michal
První krátká zastávka u benzinky. Dáváme se do kupy po noci a pijeme horký čaj. Najeto 11,5 km.
07:59 Michal
Zatím to jede. Jsme na 34 km. Slunce svítí a mraky ustupují.
08:34 Jindřich
Km 50. Zatím pohoda, výletní tempo. Michalovi ale jede hůř kolo a začal mu cvakat střed, tak snad to nebude jak na stovce s botama :-). Za chvíli jsme v Litovli.
08:37 Michal
2 přejetí hlemýždi - bohužel se nešlo vyhnout. Jindřich z kopce udělal 54 km/h. Moje kolo superior jede pomaleji. V cyklokalhhotech se cítím jak batole v plenách - je to nezvyk. Blížíme se k Litovli. Slunce už solidně hřeje. Nic zatím nebolí. Jedeme dál.
09:19 Jindřich
Km 60, Litovel. Kupujem vodu, mícháme ionťáky a dávám 2 chlebíčky. Ranní kosa přechází do vedra, ale do koupání v Náklu se mi moc nechce, radši bych jel, dokud to jde.
09:36 Michal
Vyrážíme z Litovle, první bod dobyt, teď nás čeká Olomouc. V Litovli Litovel nedáváme, dáme až Starobrno v Brně :-), ale to je vzdálené 240 km.
10:15 Jindřich
Michalovi už podruhé spadly brašny, holt ty hanácké polní cesty :-).
10:57 Jindřich
Začátek Olomouce, km 81, Michal při objížďce před O. málem spadl z mostu. Svá maxima jsme překonali, těšíme se na další km :-)
12:00 admin
100 km zdolal Jindřich jako první symbolicky v poledne, v Dubu nad Moravou. A ještě nějaká ta statistika:
Čistý čas jízdy 4 h 26 min, celkový čas jízdy 6 h 15 min, průměrná rychlost 22,5 km/h.
12:15 Michal
Máme tedy za sebou 1/3 cesty. Jedeme po Moravské stezce. Po ní budeme pokračovat ještě 100 km. Ve Veselí se z ní odpojíme na Brno. Nedokážu odhadnout, jestli máme na těch 200 km. Byla docela odvaha vyjet na trekovém kole, ale Jindřich má horské :-). Zatím nic nebolí a únava snesitelná. Obáváme se, že nestíháme a budeme muset jet hodně v noci.
13:30 Jindřich
Km 117, jsme před Chropyní, čeká nás Kroměříž, Otrokovice a tak dál. Michal rozcvičuje pravou prej to bude v pohodě. Jede se zatím pořád dobře.
14:28 Jindřich
Km 127, vjeli jsme do Kroměříže a hned první defekt - Michal píchl zadní kolo. Měníme duši, čili Pat a Mat v akci, hned jsem se škrábl do prstu.
15:33 Jindřich
Stále Kroměříž, po výměně duše jsme zajeli na oběd na náměstí (rest. Vodní meloun, česnečky a smažáky s hranolkama). Rychlovka, ale přesto Kroměříž - hodina zdržení.
17:03 Michal
Tak jsme na 150. km v Otrokovicích, trochu jsme poprvé zakufrovali. Ostrý protivítr, jede se ztěžka. Pijem ionťáky po litrech. Oproti plánu máme časový skluz. Modlím se, ať nemám zas defekt Další cíl Uherské Hradiště - ještě 22 km.
18:00 Michal
Tak jsme v Uherským Hradišti. Jeli jsme rychlejší cestou. Na tachecu 165 km. Jindřich je kapku osezen. Já zatím dobrý, protože často nesedím a šlapu ve stoje*
19:36 Michal
Dorazili jsme do Veselí nad Moravou. Tachec se zastavil na 190 km. Takže 2x naše maximum. Začná se trochu stmívat. Po krátké poradě se rozhodujeme pokračovat. Tohle byl poslední záchranný bod, odkud se dá dojet do Brna vlakem. Pokračujeme. Nasazujeme teplé věci a světla. Dokupujem potraviny.
20:00 Jindřich
Ahoj všichni, dík za podporu. Ve Veselí opouštíme Moravskou stezku a nabíráme kurz Brno. Uvidíme, jak půjde jízda v noci, bude to asi psycho. Snad to půjde. Zatím čau.
21:28 Michal
Bod zlomu máme za sebou = nenasedli jsme do vlaku! Na tachecu 200 km, nálada v teamu dobrá. Trochu mě bolí levá noha, ale rozcvičím to. Jet ve tmě je síla. Jsme celý reflexní a svítíme do dálky. Svítí i hvězdy, ale měsíc je v novu, s tím jsme počítali. Projeli jsme Strážnici a teď jsme v lese před Vátými písky. Policejní hlídka nás uznala jako dobře připravené na noc a nestopla nás. Snad to dorazíme - je to buď a nebo.
22:21 Jindřich
Km 213. Dáváme kofču na zahrádce v Ratíškovicích. Nádherná noční cesta přes Váté písky po krásných stezkách, Michal si chrochtal :-). Šílený je, že necítím skoro žádnou únavu, uvidíme jak bude, až přijdou nějaké kopečky. Dík za vzkazy, některé nám Radanka přeposílala, super!
22:28 Michal
Od Veselí vede cestu Jindřich a zatím klobouk dolů, protože byla rovná a měla skvělý povrch. Jeli jsme kolem spícího stáda ovcí. Tempo jsme zpomalili. Nohu jsem rozcvičil. Nechápu to, ale zadek mě nebolí. Noční cyklistika je zvláštní a podivuhodná. Únava není tak hrozná na to, že jedem od 6 h. Čistý čas jízdy 10h 20 min. Moc děkujeme za podporu - pomáhá to.
22:30 Michal
Teď nám opilec kontroloval kola. Vesnice jsou jinak klidné a liduprázdné. Vyrážíme dál, nohy cítím.
23:31 Michal
225 km = začíná mě bolet koleno, brzdí nás to. Jindřich jede jak z not. Kolegiálně se mnou drží moje tempo. Krize je tady, ale rozcvičím to. Ves Mutěnice. Začíná boj...
00:17 Michal
232 km - koleno se zlepšilo. Jsme v Čejči. Bojujeme dál.
00:55 Jindřich
Km 240 - Brumovice, jde to pomalu, Michal se šetří a únava se projevuje. Teď před sebou máme nějaké ty stoupáky. Michal hlásí, že bude radši tlačit. Ale pokračujem.
02:50 Michal
Nejhorší je ten pocit, když jedete z kopce do prádné tmy a taky když po více než dvou stech kilometrech jedete do kopců. Zima, vysílení, únava* Ale jsme na 255 km a po vystoupání na obrovský kopec jsme poprvé viděli světla Brna. Úžasné!
03:22 Michal
Něco je proti nám! Druhý defekt! Tentokrát Jindřich. Měníme naprosto v polních podmínkách - na polní cestě, po tmě.
05:21 Jindřich
Km 272, už se jenom šouráme a doufáme, že to dorazíme až do konce. Michal hlásí, že už jde na krev. Za chvíli pojedeme 24 hodin nonstop, svá maxima jsme si už 3x překonali. Noční cesta je fakt záběr...
06:21 Jindřich
Jsme v Modřicích u Olympie, Michala vyřídila noha, takže spíš tlačí, než jede, ale chcem dorazit do cíle na Mendlák spolu. Máme 280 km, čili celé to bude max 290 km asi.
07:36 Jindřich
Tak jsme to zvádli a dorazili podle plánu na Mendlák. Poslední část na stezce z Heršpic byla spíš pěší kvůli Michalovu handicapu, tak si teď sjedu do Líšně na kole, ať cykloakci končím jízdou :-) Dík všem, co nám věřili i nevěřili a fandili nám.
07:45 Michal
Dokázali jsme to! Z Jeseníků jsme dorazili až k cíli naší cesty = povovaru na Mendláku. Na tachecu je najeto 290 km. Teď se rozdělíme a každý těch svých 300 km ukončí doma. Byla to naprostá síla a na konci jsem myslel, že odpadnu. Sáhl jsem si na dno a hlavně tu noc nezapomenu. Děkujeme všem, co nás povzbuzovali. Vše máme zdokumentováno a fotky dáme na web. Jsme spokojení, ale vyčerpaní z těch 26 h, které nám to zabralo. Mějte se*
08:05 Jindřich - DOMA!
Jsem doma, definitvní cifra na tachometru je 297,5 km.

Team

29. srpna 2008 v 12:24 | admin |  TEAM
MICHAL KOSMONAUT
klikni pro další fotku
Dosavadní maximum na kole = 80 km.
JINDŘICH

Tipněte si, kdo to zvládne!

27. srpna 2008 v 19:53 | admin |  VZKAZY
Zde se můžete zúčastnit debaty k akci ať jako účástník či divák. Zanechte vzkaz, námět, radu atd. Pokud máte dotaz k jednotlivým rubrikám, tak napište přímo do komentářů pod články. Napište nám koho tipujete, že z teamu dorazí do cíle či hlasujte v anketě. Na Vaše zprávy a vzkazy se těšíme. TEAM